Lake Nkuruba Nature Reserve - Vakantiebestemming.info

Lake Nkuruba Nature Reserve

Afrika > Rwanda Oeganda Apenreis

Oeganda

Vanuit Queen Elizabeth National Park gingen we via de maingate en een vulkaanmeer naar de hoofdweg (Kamwenge Road) waarna we via Kasese richting Fort Portal reden. Onderweg passeerden we de Evenaar. Na Kasese zijn we van de hoofdweg afgeslagen naar de Ndali Lodge. Deze upmarket lodge lag prachtig gelegen hoog op een helling bij Lake Nyinambuga. Men had er prachtige panoramische uitzichten over Lake Rukwanzi, hellingen met bananenplantages en de Ruwenzori bergen. De lodge was in Engelse country stijl ingericht met een grote bibliotheek. De kamers waren van alle luxe voorzien. Een goede uitvalsbasis voor bezoek aan Kibale National Park en omgeving. Enig nadeel is dat het vrij prijzig is circa 165-230USD fullboard per nacht. Bij de Ndali Lodge hebben we geluncht en wat relaxed. Daarna doorgereden naar Lake Nkuruba Nature Reserve. Hier hebben we een stop gemaakt. Hier in de bomen en soms op de grond een groot aantal Black-and-White Colobussen en Vervet Monkeys. Ze zaten te luieren of te spelen met elkaar. Konden goed zien hoe ze eruit zagen want we stonden op een afstand van maximaal 3-4 meter. Mooie apen met zijn wit-zwarte vacht. Na een niet al te lange rit kwamen we aan in Kibale Forest National Park. Hier hadden we ons gemeld bij het Headquarter van de Uganda Wildlife Authority – UWA. We werden geïnformeerd over de Chimpansee Habitition Day de volgende dag. We moesten om 6uur in de ochtend aanwezig zijn. De overnachting was in Chimps Nest.

Mijn recentste stock photography op Dreamstime