Wandeling Mirador de ses Barques - Cala Tuent - Vakantiebestemming.info

Europa > Mallorca
Wandelen op Mallorca  - Mallorca - Spanje
Wandelen op Mallorca - Mallorca - Spanje

Na een dag waar we naar de hoofdstad Palma zijn gegaan was er weer een wandeldag. Deze keer weer met dezelfde bus als naar het Cuber stuwmeer. Alleen nu gingen we er eerder uit namelijk bij een uitzichtspunt Mirador de ses Barques. Bij dit punt hadden we mooi uitzicht op Port de Sóller en omgeving. We konden goed de haven en de vuurtorens zien.

Hierna begonnen we dan aan de wandeling richting Tuent over afwisselend voetpaden en grindwegen. We kwamen daarna in het Bálitxdal waar we veel olijfboomgaarden tegenkwamen. Aangezien we moesten dalen konden we het vanuit de hoogte mooi bekijken. Op een gegeven moment zagen we de boerderij Balitx d'Avall waar we naar toe liepen. Hier hadden we een rustpauze waar er weer verse jus d'orange voor ons geperst werd. Heerlijk zo'n vers glas sinaasappelsap. Op deze boerderij waren ook wat oude landbouwwerktuigen neergezet.

Na deze rustpauze liepen we verder eerst over een landweg en waarna een 40 minuten durende klim begon naar de pas  Coll de Biniamar. We zijn nog even afgeweken van de route. We zijn naar een toren geklommen via een erg smal steil pad met een aanduiding met kleine gestapelde stenen. Was wel even zweten maar het uitzicht was zeker de moeite waard. We hadden een mooi uitzicht over de steile ruige rotskust. Langs deze rotskust ging onze wandeling verder.

Circa 1.5uur lopen langs de kust met steeds schitterende vergezichten waarna we aankwamen bij bar-restaurant Es Vergeret. Hier hebben we even een lekker biertje gedronken waarna we een korte afdaling maakten naar het kiezelstrand van Cala Tuent. De wandeling die we vandaag gemaakt hebben duurde circa 4-4,5uur. Het was een mooie wandeling door een ongerept stukje Mallorca. Het was zeker de moeite waard.